AY ' DA 172 SAAT - JOHAN HARSTAD KİTAP YORUMU

Bi Poşet Kitap | 16:10 |

KÜNYE:

Adı: Ay’da 172 Saat
Orijinal Adı: DARLAH: 172 timer pa manen
Yazar: Johan Harstad
Çeviren: Ezgi Dikici
Yayınevi: İthaki, 2015


Alıntılar:

-Tokyo’yu terk edecekti; hala muhafazakar geçmişine takılıp kalırken bir yandan da umutsuzca modern olmaya çalışan bu kocaman gürültülü ülkeyi terk edecekti.

-Öyleyse fark etmez. Zaten geciktiysen eve vaktinde dönme ihtimalin de kalmamış artık, değil mi?

-“Aslında kahve bizim gibi insanlar için iyi bir şey değil” dedi Yoşima. “Ama ne yapalım yani, tadı iyi.” “Neden bizim için iyi değilmiş?” diye merak etti Midori. Yoşimi ve Mizuho bir ağızdan cevap verdiler: “Çünkü büyümeyi engelliyor.” Midori büyük bir yudum aldı. “Biz Japonuz, engellenmesek iki metre olacak halimiz yok zaten. Şerefe!”

-Onunla kimsenin uğramadığı, ıssız bir adaya taşınmayı dileyecekti neredeyse. Böylece başka kimse onun ne kadar da mükemmel olduğunu keşfedemezdi.

-Kaybedenlerin en büyüğü ödülü veriliyor olsa, onun sırf çıkıp bir gözükmekle ödülü kapacağı garantiydi.

-Ama biliyorsun, John Lennon demiş ki,”Hayat, sen başka planlar yapmakla meşgulken başına gelen şeydir.”

-Unutkanlığın derin vadisine dalıp gitmeden önce Bay Himmelfarb’ın düşündüğü son şey, çocuklarını ne kadar özlediği ve yakında kendisini neredeyse hiç ziyaret etmediklerinin bile farkına varmayacağı için ne kadar mutlu olduğuydu. Ve bir de, onları Dünya üzerindeki başka her şeyden daha çok sevdiği.

Ben Ne Düşünüyorum?

Kitabı adından dolayı fazlaca merak ediyor, bana Marslı’nın verdiği tadı verecek diye heyecanlanıyordum, sonra okuoku’da 9,90 indirimine girince hemen sepetime ekledim, iyi ki de eklemişim. Tabii şunu da belirtmeliyim ki Marslı’yla uzaktan yakından pek bir alakası yok :D

Okuduğum her kitaba başlamadan önce yaptığım gibi bunun da arka kapağını, iç kapağını, sayfalarının kokusunu, elimde duruşunu incelemek için elime aldığımda arka kapaktaki şu yazıyı gördüm ve dehşete düştüm. Bir süre daha kitaba başlayamadım ve oturup bu söz üzerine düşünmeye başladım. Yazan şey tam olarak şuydu: “Neden Ay’dan arkamıza bakmadan kaçıp onu rahatsız etmemeyi seçtik?”

Çocukluğundan beri uzaylılara inanan, UFO haberleri okuyup okuyup korkudan ölen ben için bu cümle bile kitabı okutmaya yeterdi aslında. Hem okumak istiyor, hem de çekiniyordum.

Bu arada aldığı ödülleri incelerken Tüm Zamanların En İyi Genç Yetişkin Kitabı Ödülünü almış olduğunu gördüm. “Allah Allah” dedim, “genç yetişkin ne alaka ki, bilimkurgu diye almadım mı ben bunu?” Tabii okudukça kitabın gerilim, korku, bilimkurgu, genç yetişkin türlerinin hepsine ait olabileceğini gördüm.

Kitabın dili oldukça akıcıydı. Ama dünyası benim için biraz ürkütücüydü. Bu yüzden sanırım geceleri okusam korkudan uyuyamam diye düşündüm. Tabii her zamanki gibi inadına geceleri okudum; ama kitabı bitirme sürem uzamış oldu :)

NASA, 40 yıllık uzun bir aradan sonra Ay’a insanlı bir yolculuk düzenlemeye karar veriyor ve kamuoyunda heyecan oluşturmak, basın desteği sağlamak, finansal gelir bulmak gibi amaçlarla dünya üzerindeki 14-18 yaş arası gençlerden bu yolculuk için kurayla 3 kişi belirliyorlar. Yanlarında 5 tecrübeli astronatla beraber bu 3 genç de Ay yolculuğuna çıkmış olacak. Fakat Ay’da kendilerini nelerin beklediğinden habersizler..

Öncelikle kitabın yarattığı ortam, dili falan çok iyiydi ama sanki kısa kesilip atılmış gibiydi birçok şey. Mesela çocukların Ay’a gitmeden önce alacakları eğitimden kısaca bahsedilip geçilmişti. Bir de mesela bütün çocukların aileleri hemencecik izin verdi Ay’a gitmelerine. Benimkiler olsa asla izin vermezdi :D Belki diyeceksiniz ki “zaten önemli olan Ay’a gitmeden öncesi değil sonrası”. Ben de diyeceğim ki, zaten Ay’da yaşadıkları olaylar da tam olarak anlatılmamıştı. Orası da kısa kesilmişti. Daha ayrıntılı, daha dehşete düşürücü bir şekilde anlatılabilirdi diye düşünüyorum. Kitap 310 sayfa olacağına 510 olsaydı, ne olurdu ki.. En azından okuyucu doymuş olurdu. Bununla birlikte kitabın sonu tam istediğim gibiydi!

Kitapta gerçek bilgilere de yer verilmiş olması, kesinlikle kitabı bir tık üste taşıyordu. Böyle Ay’a, uzaya, bilimkurguya, NASA’ya falan ilginiz varsa kesinlikle okuyun derim ben. Kitap yarattığı ortamla tüm bu bahsettiğim eksiklerini kapatıyor. Ama hem böyle şeylere aç hem de benim gibi öğrendikçe korkan birisiyseniz biraz temkinli okuyun, gündüz falan okuyun sonra ışık açık uyumak istiyorsunuz falan :D

Bir de okuyanlar gelip benimle tartışabilir mi lütfen! Onlara kitaptaki spoiler olacağını düşünüp burada söyleyemediğim; ama kitabın en güzel ayrıntısı olduğunu düşündüğüm şey hakkında muhteşem teorilerimden bahsedeceğim de :D

Puanlama:
-Kapak Tasarımı: 5/5 (%5)
Kapak tasarımı çok iyi bence, daha ne olabilirdi ki zaten.
-İsim – Kitap Uyumu: 5/5 (%5)
Tam puan!
-Özgün Konu – Özgün Anlatım: 5/5 (%30)
Konusu oldukça özgün geldi bana, anlatımı da öyle.
-Yazarın Dili:  5/5 (%30)
Yazarın dili bahsettiğim gibi oldukça akıcıydı ve merak uyandırıcıydı.
-Kitabın Dünyası: 3/5 (%30)
Kitap beni yarattığı kasvetli havanın içine sokabilmiş olmasına rağmen, birçok şeyi fazlasıyla kesip attığı için bu kısımda tam puan alamadı.
Kitabın Puanı:  4,4 / 5

68 yorum:

  1. Eline sağlık Poşetcim. Bu kitabı bende merak ediyordum ama yorumundan sonra okumamaya karar verdim. Yanlış anlaşılmasın konusu bana çok uzak ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahaha ben de diyorum o kadar bayıla bayıla anlattım niye okumamaya karar verdi :D

      Sil
  2. Yorumunu okumaya başladığımda dedim ki eyvahh beğenmedi kesin :D Yorumuna güvendiğim için içim rahatladı vallahi. Ben de çok heyecanlıyım kitap için, okuma listemin üstlerine taşıyacağım şimdi gidip :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok yok çok beğendim hatta :) eksiklerini kapatıyor bence bi şekilde, bakalım sen neler diyceksin :) benim için kesinlikle okunası bi kitaptı :)

      Sil
  3. Bilim kurgu sanıp genç kurguyla karşılaşmak baya eğlenceli :D
    Baya da iyi bir puan vermişsin. Bakacağım ben de (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. böyle şeyleri seviyorsan bunu da seversin bencee :)

      Sil
  4. Eskiden ufolardan vs çok korkardım şimdi ise korkmuyorum hiç aaman varsa var diyorum. Ben büyüden korkarım ne filmini izleyebilirim ne de kitabını okuyabilirim hele gece mümkün değil!:) Sana iyi korkmalar:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahah benim korkum böyle daha çok dehşete düşmek gibi :D ama o spoiler diye yazamadığım yer yüzünden cidden baya baya tırstım :S

      Sil
  5. Kitap tanıtımı yapan insanların kitaptan alıntılara yer vermesini çok seviyorum. O kitabı belki de hiç okuma olanağım olmayacak; ama bir şekilde içeriğinden, barındırdığı cümlelerden haberdar oluyorum ve zevkle okuyorum. Teşekkürlerimi sunarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cannımm böyle düşünmene çok sevindim, ben de acaba gereksiz mi oluyor ki diye düşünüyordum. Ama burayı günlüğüm gibi gördüğüm için yazmaya devam ediyordum içim rahatladı :)

      Sil
    2. Marslı'yı okumadim ama filmini seyretmistim ve keske once kitabini okusaydim diye pisman oldum. Filmi guzeldi kitabi eminim dahada iyi :) alintilar yine guzel ellerine saglik.

      Sil
    3. inan bana kitabını okusan filmini sevmezdin bile :)

      Sil
  6. Hemencik alacağım o zaman... Fiyatı da uygunmuş... Pek bi meraklıyım bu uzay olaylarına... Kalemine sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. holleeyy bi uzay meraklısı dahaa :) umarım indirim devam ediyordur :))

      Sil
  7. Bi poşet kitap ben de senin gibi görünce acaba Marslı gibi mi? diye düşünmedim değil. Teşekkürler. Başında alakasız olduğunu belirtmen iyi olmuş :9 İyi okumalar. Canım. en kısa zamanda Bi poşet kitabın olsun ! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yalnız değilmişim :) Marslıyı çok özlemişsek demek :) yaaa o ne güzel dilek öylee senin de olsuun :*

      Sil
  8. bazı teorisyenlere göre;soğuk savaş zamanında Amerika aya gitmiş gibi yaparak,o zamanki adıyla Sovyet Sosyalist Cumhuriyetler Birliği bugünkü adıyla Rusya Federasyonu'nun gözünü korkutup,onları uzay araştırmalarına para harcamaya yönlendirdi.Böylelikle askeri yatırımların ve ekonomik yatırımlarını felce uğratmayı amaçladı.Nitekim,Ruslar uzay işini abartıp tirilyonlarca yatırım yaptılar.Bu arada Amerika uydurmaca bir kaç başarısız uzay yolculuğu da yaparak,Ruslar'ın egosunu iyice şişirdi.Neticede SSCB dağıldı,çokça kan kaybetti,ekonomisi çoktü,hatta KGB bile çöktü.Bu arada Amerika da sözde uzaya yatırdığı paralarla askeri anlamda çok güçlendi ve dünyanın da en büyük ekonomisi oldu.Bu gün Rusya petrol ve doğalgaz dışında hiçbir şey satamayan ve üretemeyen bir ülke.Teknolojisi yok.46 yıl önce aya adam gönderebilen ülke şimdi neden gönderemesin değil mi???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olabilir valla ablacım bu teoriler hiç bitmiyo zaten. Diyolar ya Amerika'nın uzayda astronot fotoğrafları hep stüdyoda çekildi diye. Bu kitapta da bambaşka teoriler var :)

      Sil
  9. Bi kardeş bu kitap tam benlik:)))Ama o yanında ki güzel içecekle birlikte....O ne ki ne güzel görünüyor ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hihih sıcak çikolataa :) buraya gel de sana ısmarlayayımm :)

      Sil
  10. En kısa zamanda okuyup geliyorum *-*
    Bende beğenmedin sandım yazının girişine bakıp :D Neyseki beğenmişsin şu an ki düşüncem beğeneceğim yönde bakalım ne olacak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle mi başlamışım ki yaa :D neyse sürprizli olmuş işte :D seversin bence de, bekleyeceğim okumanı :)

      Sil
  11. Hem okumak isteyip hem çekinmek aslında cezp edici olmuştur :) Marslı'yı henüz okumadım ama aklımda olsun bu iki kitabın benzeşmediği. Buarada zalım Bi' poşet o kahve fotoğrafı :((( Şaka şaka afiyet bal şeker olsun sana :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayynen en sevdiğim tarz manyak mıyım ne :D hihih sen de geel sana da ısmarliymm :)

      Sil
  12. Bu kadar malzeme çıkacak bir konu için 175 sayfa az bence de.

    YanıtlaSil
  13. Kitabı beğenmediğini düşünürken yazının sonunda beğendiğini öğrendim :D ;Benim de okumak istediğim bir kitap ancak bir türlü fırsat bulamadım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahah nası bi yorum yazdıysam herkes öyle düşünmüş :D

      Sil
  14. Yine dopdolu bir yorum olmuş :) Marslı bitirip hemen yarın bu kitaba mı başlasam acaba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. böyle düşünmene çok sevindimm çünkü bu yorum hiç içime sinmemişti şimdi rahatladım biraz :) aa Marslıyı mı okuyorsuun :) elinde varsa hemen başla derim buna da :)

      Sil
  15. Uzaya olan merakımdan hep bu tarz kitapları,belgeselleri,filmleri her şeyini çok seviyorum. Yazınızın hepsini okudum ilgimi çekti inş alacağım :D
    Dip not: Küçükken ne olacağımı sorduklarında Nasa da çalışcam diyordum ya :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahah ben de astronot olcam diyodum bi ara :D umarım seversinn :)

      Sil
  16. arka kapaktaki soru iyiymiş yalnız :D

    YanıtlaSil
  17. Hımm ilgi çekici bir kitapmış,listeme ekleyeyim ben de :)

    YanıtlaSil
  18. Benim dikkatimi direk Canon AE-1 çekti ama. Ben de kullanmıştım yıllarca o makineyi:::

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahah ben hiç kullanmadım ama çok tatliş :)

      Sil
  19. Blog keşif etkinliği ile takibe aldım ama bayıldım, içeriği dolu paylaşımları çok seviyorum okumasam dahi sayenizde fikir sahibi olmak hoş oluyor. Elinize sağlık . sizi de bloguma beklerim.

    YanıtlaSil
  20. Ürkütücü? Gerilim??? Vaktim olsa sırf bu kitap yorumundaki şaşkınlıklarım için okurdum :) Ben de "Marslı" gibi düşünürdüm bu kitabı mesela...
    İlginçmiş gerçekten. Eline sağlık. Puanlaman da çok hoş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahah di mii ben de beklemiyodum böyle olmasını :) çok teşekkürlerr :*

      Sil
  21. Merhabalar öncelikle blogunuz çok şirin, özellikle şu yukarı işaretine bayıldım. Bu kitap merak ettiğim kitaplardan biriydi, sayenizde artık okumayı düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
  22. Çok merak ettim bu kitabı, sayende alacağım kitaplar bi hayli çoğaldı, ellerine sağlık ;)

    YanıtlaSil
  23. Meraklandım şimdi. elimdeki kitabı bitireyim alayım bari :)
    http://gullugalaksi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  24. Ya poşet yapma şunu sayende bissuru kitap alip yeniden eski gunlerime dondum tamam ama sen habire böyle cok samimi yorumlarını yazarsan ben durmaksizin alicam bi sure sonra blogun adi bu gidisle kitaplimakyaj olcak :)

    YanıtlaSil
  25. Merhaba
    Uzun zamandır o orta okulda gece tırsa tırsa Stephen King okuyan halim kalmadı. Artık neden bilmiyorum ne filimler nede kitaplar korkutmuyor. Bu kitabı da merak ediyordum, dedim şimdi takip ettiğim birileri okur :) İlk okuyan olduğunuz, bende listeme ekledim. Bilim kurgu gerilim türü ayrı bir keyifli olur bakalım bu ne kadar gerebilecek bizi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bunda korkmam tamamen benden kaynaklanıyor olabilir :D umarım seversinn :)

      Sil
  26. aaa ben bunu gordum sonra dedım acaba marslıyı mı anımsatıyo kı. bu yuzden almamıstım. alayım ben bunuu senden gecer not almış zaten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hepimiz aynı düşünmüşüz demek kii. Marslıyı sevmemiş miydin de seen, bi de bunu dene bakalım :)

      Sil
    2. marslıya bayıldım hem kıtabına hem fılmıne. tekrara dusmesın dıye vazgecmıstım almaktan gercı bende kı de dusunce ha sevmıssem tekrar sevebılırmısım demekkı :D arada bı mallıgım tutuyo benım :D

      Sil
    3. haa anladıım ben de yapıyorum onu bazen :D ama benzeşmiyolar yaa güvenle okuyabilirsin :D

      Sil
  27. Anlattıkların beni cezbetti,okumam için.Kalemine sağlık;)

    YanıtlaSil
  28. Bilim kurguysa sorun yok Poset :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kitabi az once bitirdim ve gercekten guzel bi kitapti ancak gercekten de onemli ayrintilar atlnmis. Bir de celiskiye dustugum durumlr oldu. Mesela kitbin son bolumunde mia okyanusa kapsulle dusuyo sonra onun mia degilde droshopilla yni yratik oldugu anlasilio orasi cok sacma geldi. İlk basta kendi hislerini aciklayip sonradan baska biri cikmasi sacma oldu

      Sil
    2. evet maalesef eksiklikleri olan bir kitap ve zamanla ben bu kitabı gerçekten sevdim mi acaba diye bile düşündürüyor :) sonunu ben de anlamamıştım, tamamen biz şok olalım falan diye yapılmış gibiydi sadece :D

      Sil
  29. Selam :) aynen ben de marslı'yı okuduktan ve çok beğendikten sonra okumaya karar verdim. Evet bir marslı değil ama çok kötü de diyemem. Birkaç başka nokta gibi son kaçış bölümü de nasıl ya bu kasar basit miydi dedirtti ama tabi işin aslı başkaymış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. neyse ki yakında yeni kitabı çıkıyor andy weir in :) heyecanla bekliyorum :)

      Sil
  30. Bencede biraz daha uzun yazabilir di ama yinede bence 4 4luk bir kitap

    YanıtlaSil
  31. O değil de ben bu kitabın bazı yerlerinde ağladım la

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel, bir bağ oluşmuş demek ki aranızda :)

      Sil

Blog / Site linki içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım: Zuri